(staršie verzie VOP nájdete úplne dole)
1.1 Advokátom poskytujúcim právne služby (ďalej len „PS”) je JUDr. Ing. Ivan Bojna (ďalej len "advokát"). Kancelária advokáta sa nachádza na adrese Polianky 7B, Bratislava (ďalej len „kancelária advokáta“).
1.2 Klientom je osoba, ktorá s advokátom uzatvorí zmluvu o poskytovaní právnych služieb (ďalej len „klient“).
1.3 Zmluvou je akýkoľvek zmluvný vzťah medzi advokátom a klientom, súčasťou ktorého sú tieto Všeobecné obchodné podmienky pri poskytovaní právnych služieb (ďalej len „VOP“), napr. advokátom akceptovaná objednávka klienta, klientom akceptovaná cenová ponuka advokáta.
2.1 Advokát sa zaväzuje poskytovať klientovi na jeho požiadanie PS v rozsahu a spôsobom určeným zmluvou, týmito VOP, ako aj všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä zákonom č. 586/2003 Z. z. o advokácii (ďalej len „zákon“) a vyhlášky č. 655/2004 Z. z. o odmenách a náhradách advokátov za poskytovanie právnych služieb (ďalej len „vyhláška“).
2.2 Advokát poskytne klientovi právne služby vždy na základe jeho konkrétnych požiadaviek umožňujúcich zachytenie ich obsahu.
2.3 Rozsah, spôsob a termín poskytnutia konkrétnej PS bude vždy osobitne dohodnutý, inak bude určený advokátom vychádzajúc z požiadavky klienta.
2.4 Advokát sa pri poskytovaní PS rôznym klientom riadi princípom neodkladnosti, t. j. PS poskytuje a úkony pri nich realizuje v poradí: i/úkony, pri ktorých hrozí zmeškanie lehoty stanovenej právnym predpisom, ii/úkony, pri ktorých hrozí riziko vzniku väčšej škody, iii/úkony, ktoré majú dohodnutý konkrétny termín, iv/ostatné úkony.
2.5 Klient nemá nárok na poskytnutie PS v konkrétnom čase okrem prípadov, keď i/advokát prevzal zastúpenie a konkrétny čas poskytnutia PS vyplýva z právneho predpisu alebo orgánom verejnej moci určeného termínu a ii/sa s advokátom na konkrétnom čase poskytnutia PS výslovne a preukázateľne dohodol (v takomto prípade si je klient povinný vyžiadať potvrdenie o čase poskytnutia PS minimálne emailom alebo SMS správou), aby vedel v prípade potreby dohodnutý čas preukázať.
2.6 Klient odovzdáva advokátovi podklady elektronicky alebo osobne v kancelárii advokáta. Klient je povinný na výzvu advokáta prevziať si v kancelárii advokáta podklady, ktoré mu chce advokát vrátiť. Náklady na iné spôsoby doručenia znáša klient. V prípade, ak je klient v omeškaní s prevzatím podkladov od advokáta, na ktorých prevzatie ho advokát preukázateľne vyzval a toto omeškanie trvá viac ako 90 dní, je advokát oprávnený účtovať administratívny poplatok vo výške 60 eur (vrát. DPH) za každý začatý štvrťrok omeškania.
3.1 Odmena za poskytované právne služby je dohodnutá v zmluve. Advokát je oprávnený požadovať zaplatenie preddavku (zálohy) na PS.
3.2 V prípade hodinovej odmeny je výška odmeny daná ako súčin dohodnutej hodinovej sadzby a celkového počtu hodín poskytnutých PS za obdobie, ktoré je predmetom fakturácie, pričom sa účtuje každá začatá hodina poskytovania PS.
3.3 Advokát je platiteľom DPH.
3.4 Frekvenciu fakturácie určuje advokát.
3.5 Lehota splatnosti jednotlivej faktúry je 7 dní odo dňa jej doručenia klientovi. Ak z faktúry vyplýva neskoršia doba splatnosti, platí pre splatnosť faktúry údaj uvedený vo faktúre.
4.1 Advokát má popri dohodnutej odmene nárok na režijný paušál vo výške určenej v § 16 ods. 3 vyhlášky.
4.2 Na výšku náhrady preukázaných cestovných výdavkov mimo územia Bratislavy sa vzťahuje ustanovenie § 16 ods. 4 vyhlášky.
4.3 Pri úkonoch PS vykonávaných mimo Bratislavy patrí za čas strávený cestou do tohto miesta a späť advokátovi náhrada za stratu času; jej výška sa riadi § 17 vyhlášky.
5.1 Advokát je pri poskytovaní PS povinný zachovávať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach, o ktorých sa dozvedel v súvislosti s poskytovaním PS pre klienta; to neplatí v zákonom stanovených prípadoch.
5.2 Klient je povinný advokátovi poskytnúť všetku súčinnosť nevyhnutnú pre riadne poskytovania PS (najmä súčinnosť advokátom výslovne vyžiadanú), advokáta včas informovať o všetkých relevantných skutočnostiach, ktoré súvisia s poskytovaním PS a uhradiť advokátovi splatnú odmenu za poskytnuté PS. Ak klient mešká s úhradou splatnej odmeny viac ako 30 dní, je možné túto skutočnosť považovať za narušenie dôvery medzi klientom a advokátom, pričom advokát má právo zverejniť údaje identifikujúce klienta (najmä meno a priezvisko/názov) ako neplatiaceho na portáli Slovenskej advokátskej komory. Ak klient neposkytuje súčinnosť najmä tým, že napriek opakovanej výzve neposkytne advokátovi potrebné podklady pre riadne poskytnutie PS, advokát je oprávnený prípad uzavrieť po tom, ako klientovi poskytol dodatočnú lehotu na poskytnutie súčinnosti; ak bol na danú právnu službu zložený preddavok, advokát tento preddavok zúčtuje klientovi, pričom pre tento prípad platí, že výška preddavku predstavuje odmenu za prevzatie a prípravu zastúpenia v danej veci. Zúčtovaním preddavku sa poskytovanie PS v danej veci považuje za ukončené nevybavením veci pre zavinenie klienta.
6.1 Advokát môže odstúpiť od zmluvy súčasťou ktorej sú tieto VOP, len zo zákonom stanovených dôvodov. Klient môže od zmluvy odstúpiť v prípade, ak advokát závažným spôsobom poruší svoje povinnosti. Odstúpenie od zmluvy je účinné dňom jeho doručenia druhej zmluvnej strane. Odstúpením od zmluvy zmluva zaniká. V prípade odstúpenia od zmluvy sa už uhradená odmena za poskytnuté PS podľa tejto zmluvy nevracia.
6.2 Obe zmluvné strany môžu túto zmluvu vypovedať, a to i bez udania dôvodu. Výpovedná lehota je 1 mesiac a začína plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola výpoveď druhej zmluvnej strane doručená.
7.1 Pre potreby doručovania písomností platí, že pri poštovom doručovaní sa zásielka považuje za doručenú okamihom jej prevzatia zo strany adresáta, ako aj okamihom odmietnutia prevzatia zásielky zo strany adresáta. Zásielka sa tiež považuje za doručenú uplynutím úložnej doby určenej príslušným poštovým doručovateľom (najmä Slovenská pošta) na jej vyzdvihnutie bez ohľadu na to, či sa adresát o uložení zásielky dozvedel. Pre doručovanie prostredníctvom elektronickej pošty platí, že e-mail sa považuje za doručený v prípade i) manuálneho potvrdenia jeho obdržania, resp. potvrdenia o jeho prečítaní, ii) obdržania emailovej odpovede obsahujúcej aj pôvodný text emailu o doručenie ktorého ide; za potvrdenie o doručení sa považuje aj automatická odpoveď bez zásahu adresáta.
7.2 Uzatvorením zmluvy klient súhlasí s tým, aby ho advokát uvádzal ako osobu, ktorej poskytuje a/alebo poskytoval právne služby, a to najmä v informáciách na webovom sídle advokáta (referencie).
7.3 Ak v zmluve nie je uvedené inak, zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú. Ak však klient od uzatvorenia zmluvy alebo od posledného využitia služieb advokáta nevyužije jeho služby po dobu 6 rokov, zmluva automaticky uplynutím tejto doby zaniká.
Neváhajte nás kontaktovať.
JUDr. Ing. Ivan Bojna, advokát
sídlo, doručovacia adresa: Polianky 7G, 841 01 Bratislava
kancelária: Polyfunkčný objekt Čerešne, vchod Polianky 7B
tel.: +421 2 544 323 92, email: [javascript protected email address]
Online kontakt cez bezplatnú aplikáciu Signal
© 2024 Advokátska kancelária JUDr. Ing. Ivan Bojna, Práva vyhradené