
Otázka
Musia byť, pri prevzatí havarovaného vozidla servisom, vopred presne určené aj jednotlivé diely, resp. časti vozidla, ktoré budú opravované alebo menené?
Odpoveď
Najmä pri odstraňovaní škôd po haváriách, je často možné pri preberaní vozidla servisným technikom do opravy ustáliť len také poškodenia, ktoré sú viditeľné, pretože nedochádza k výmene zákazníkom žiadaného dielca, ale ku generálnej oprave nehodou poškodeného vozidla, kedy celkový (konečný) rozsah poškodení je možné zistiť až obhliadkou vozidla. Servis by každopádne mal po obhliadke (odstrojení) vozidla informovať zákazníka o potrebe prípadných ďalších opráv, ktoré nebolo možné identifikovať pri samotnom prevzatí vozidla do servisu. Ak sa tak neudeje, môže dôjsť k situácii, že servis nemusí mať nárok na preplatenie ceny niektorých prác, najmä v prípade, ak pôjde o odstránenie takých nedostatkov, ktoré nemajú vplyv na podmienky bezpečnosti prevádzky vozidla. Z uvedeného nie je možné robiť všeobecné závery, keďže každý prípad je jedinečný. Dobrý advokát vie byť v podobnom prípade veľmi užitočný.
Záujemcom o dodatočné informácie k tejto odpovedi ponúkame výhodné cenové podmienky. Ak teda máte podobný problém, prípadne nemáte istotu ohľadne aktuálnosti odpovede, neváhajte nás kontaktovať. Malá investícia do preventívneho poradenstva vie ušetriť, niekedy až rádovo vyššie, náklady na odstraňovanie problému.