
Otázka
Uzavrel som spotrebiteľskú zmluvu, v ktorej sa uvádza, že zásielka, ktorú mí firma zašle poštou sa považuje za doručenú, aj keď uplynie odberná lehota na jej prevzatie na pošte. Je to v poriadku?
Odpoveď
V zmysle aktuálnej judikatúry, v spotrebiteľských zmluvách (a ani všeobecných obchodných podmienkach) nie je možné dohodnúť tzv. fikciu doručenia v neprospech spotrebiteľa. Takéto dojednanie sa považuje za neprijateľnú podmienku, pretože odporuje zásade stanovenej v Občianskom zákonníku, že prejav vôle pôsobí voči neprítomnej osobe od okamihu, keď jej dôjde.
Ponúkame výhodné cenové podmienky, ak potrebujete k tejto odpovedi dodatočné informácie. Preto sa na nás s dôverou obráťte, ak máte podobný problém alebo nemáte istotu ohľadne aktuálnosti odpovede. Malá investícia do preventívneho poradenstva vie ušetriť dodatočné náklady na odstraňovanie problému, ktoré môžu byť niekedy až niekoľkonásobne vyššie.