
Otázka
V predajni, kam som vošla, bolo pri vstupe veľmi mokro, keďže vonku silno snežilo. Tesne za vstupom som s pošmykla, spadla som a utrpela som vážny úraz ramena. Mám voči predajni nárok na nejakú náhradu škody?
Odpoveď
Vo všeobecnosti treba priznať, že v prípade škody na zdraví je možné žiadať jej náhradu v peniazoch. Prevádzkovateľ predajne je napríklad v prípade spomenutého hustého sneženia povinný vykonať tzv. prevenčné opatrenia, ktorými sa predchádza úrazom pošmyknutím sa v priestoroch predajne. Medzi takéto patrí napr. umiestnenie výstražnej tabule alebo iného oznamu na viditeľnom mieste, zabezpečenie sušenia podlahy, umiestnenie kobercov na očistenie obuvi a pod. Bude teda záležať na okolnostiach konkrétneho prípadu, či došlo zo strany prevádzkovateľa predajne k porušeniu prevenčnej povinnosti na predchádzanie škodám. Prípad by ste mali prekonzultovať s odborníkom – ideálne advokátom, ktorý sa danej problematike venuje.
Záujemcom o dodatočné informácie k tejto odpovedi ponúkame výhodné cenové podmienky. Ak teda máte podobný problém, prípadne nemáte istotu ohľadne aktuálnosti odpovede, neváhajte nás kontaktovať. Malá investícia do preventívneho poradenstva vie ušetriť, niekedy až rádovo vyššie, náklady na odstraňovanie problému.