
Otázka
V predajni, kam som vošla, bolo pri vstupe veľmi mokro, keďže vonku silno snežilo. Tesne za vstupom som s pošmykla, spadla som a utrpela som vážny úraz ramena. Mám voči predajni nárok na nejakú náhradu škody?
Odpoveď
Vo všeobecnosti treba priznať, že v prípade škody na zdraví je možné žiadať jej náhradu v peniazoch. Prevádzkovateľ predajne je napríklad v prípade spomenutého hustého sneženia povinný vykonať tzv. prevenčné opatrenia, ktorými sa predchádza úrazom pošmyknutím sa v priestoroch predajne. Medzi takéto patrí napr. umiestnenie výstražnej tabule alebo iného oznamu na viditeľnom mieste, zabezpečenie sušenia podlahy, umiestnenie kobercov na očistenie obuvi a pod. Bude teda záležať na okolnostiach konkrétneho prípadu, či došlo zo strany prevádzkovateľa predajne k porušeniu prevenčnej povinnosti na predchádzanie škodám. Prípad by ste mali prekonzultovať s odborníkom – ideálne advokátom, ktorý sa danej problematike venuje.
Odpoveď vypracovaná podľa aktuálneho právneho stavu ku dňu 13. 2. 2023